پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

کرونا بلای جان هندبال هم شد| میزبانی قهرمانی آسیا پرید؟

  • کد خبر: ۷۹۴۲۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کرونا بلای جان هندبال هم شد| میزبانی قهرمانی آسیا پرید؟
وضعیت قرمز ایران میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را از کشورمان گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عربستان جایگزین ایران برای میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا شد. کنفدراسیون هندبال آسیا اعلام کرد که بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان انجام خواهد شد.
به گفته فدراسیون هندبال پیش از این قرار بود این مسابقات به میزبانی ایران برگزار شود که اکنون با اعلام کنفدراسیون آسیا این میزبانی از ایران گرفته شد. حتی با اعلام فدراسیون هندبال قرار بود این رقابت‌ها به میزبانی سالن دوازده‌هزار‌نفری آزادی در تهران برگزار شود، امااکنون این میزبانی از ایران گرفته شده است.

به علت کرونا میزبانی از ایران گرفته شد

پس از این اتفاق رئیس فدراسیون هندبال کشورمان وضعیت کرونایی جامعه را علت این اتفاق دانست و گفت: یک ماه پیش کنفدراسیون هندبال آسیا به ما اعلام کرد بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان‌ها درخصوص ویروس کرونا کشور ما در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و می‌خواهند میزبانی را از ما بگیرند.

علیرضا پاکدل روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت: برای میزبانی مسابقات بزرگ‌سالان باید از چند ماه قبل کشور میزبان شرایط لازم را فراهم کند. به همین دلیل با توجه به این شرایط تقاضای تشکیل جلسه داشتیم. به همین دلیل در دفتر معاون وزیر جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولان کنفدراسیون آسیا برگزار کردیم.


وی با اشاره به صحبت‌های رد و بدل شده با مقامات آسیایی، بیان کرد: صحبت کردیم که وضعیت کشور ما بهتر خواهد شد. چون آقای علی‌نژاد پزشک است، تحلیل‌هایی داشت مبنی بر اینکه با توجه به تجربیات گذشته پیک‌های کرونا ممکن است بعد از یک ماه نزول کند. چون ما الان در پیک هستیم، احتمالا تا یک ماه آینده ریزش‌ها شروع می‌شود و به ما یک ماه فرصت دهند. مقامات آسیایی در ابتدا نپذیرفتند و گفتند ۲هفته، اما با اصرار ما موافقت کردند که آخرین فرصت سه شنبه می‌شد.

خیلی از کشور‌ها حاضر نیستند به ایران بیایند

پاکدل با بیان اینکه افزایش کرونا باعث شده است تا میزبانی مردان آسیا از ایران گرفته شود، خاطرنشان کرد: کرونای لامبدا برخلاف همه پیک‌ها که بعد از یک ماه فروکش می‌کرد، نه تنها کم نشد، بلکه در روزی که جلسه داشتیم، تعداد فوتی‌ها افزایش یافت و این اتفاق آن‌ها را ترساند. به ما گفتند خیلی از کشور‌های آسیایی به‌علت این وضعیت حاضر نیستند به ایران بیایند و گفتند مشکلی با میزبانی ما ندارند، اما وضعیت کشور خوب نیست. وی افزود: این فرصت یک ماهه به پایان رسید و روز پنجشنبه در ایمیلی گفتند وضعیت ایران وخیم است و بیشترین فوتی را در دنیا دارید.

 

این وضعیت برای ما قابل قبول نیست و در بین رشته‌های توپی هندبال چلنج زیادی دارد. گفتند ایران کشور مهمی برای ماست و در دیگر رویداد‌ها جبران خواهیم کرد. در نهایت میزبانی را به عربستان دادند. رئیس فدراسیون هندبال در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که ما شرایط سختی برای میزبانی داشتیم، گفت: متأسفانه شرایط کرونا در کشور ما خاص است، باید بپذیریم در بحث واکسیناسیون وضعیت خوبی نداریم. یکی از مواردی که آن‌ها اعلام کردند این بود که ما وضعیت خوبی در واکسیناسیون نداریم.

قطر هم بازی دوستانه اش با ایران را لغو کرد

وی درباره لغو اردوی دوستانه تیم ملی هندبال زنان کشورمان با قطر، یادآور شد: قطر چند روز پیش نامه‌ای زد و گفت که دولت این کشور نپذیرفته و گفته شرایط کرونا در ایران وخیم است. قطر خودش ما را دعوت کرده بود و حتی هزینه‌ها را هم متقبل شده بود، اما به‌علت وضعیت مبتلایان به کرونا مجوز صادر نکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->